Reclamegod - Het Boek

Het boekManon Hofstra, oprichter van Dare to Design, is grafisch ontwerper van oorsprong en heeft een wijze van fotografie gehanteerd die niet alleen een inspiratiebron voor professionals is, maar ook op een satirische manier herkenbaarheid oproept bij de lezer zonder dat daarbij direct een mening wordt opgelegd. Reclamegod is bedoeld om enerzijds een ethische spiegel voor te houden aan de beroepsgroepen die hun brood verdienen aan marketing en anderzijds de consument bewust te maken van de beïnvloedingsprocessen waar men dagelijks aan blootgesteld wordt. Geen zware wetenschappelijke kost, maar een makkelijk leesbaar geheel aangevuld met actuele voorbeelden en prikkelende stellingen.

Zijn wij ons allen bewust van de aanwezigheid van de Reclamegod?

De schrijvers over het boek

Wie het boek leest zal wellicht het idee bekruipen dat wij een aversie hebben tegen commercie en ons af willen zetten tegen deze ‘slechte’ wereld die draait om geld. Integendeel, wel proberen we op soms licht satirische, maar ook vaak confronterende wijze de lezer bewust te maken van de impact van commercie op ons dagelijks leven. Met de combinatie van beelden en woorden willen we graag de kritische lezer wakker schudden en laten zien op welke manier we beïnvloed worden door de informatiestromen van de diverse media. Daarnaast geven we meer inzicht in de hedendaagse marketingtrends.

Na de enthousiaste reacties op de eerste druk hebben we afgelopen jaar hard gewerkt aan deze herziene uitgave met nog meer actuele voorbeelden, betere fotografie en een uitgebalanceerdere opzet.

Reclamegod cover